Η Αυγή περνάει στην αντεπίθεση

0
498

Με ένα άρθρο του Θανάση Καρτερού με τίτλο «Ποιός είναι ο ασυνεπής;», αντεπιτίθεται εναντίον του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, ο οποίος προκάλεσε αρκετές εκπλήξεις με τη συνέντευξη που παραχώρησε στον Αλέξη Παπαχελά. Γράφει λοιπόν ο Θανάσης Καρτερός, υπερασπιζόμενος την κυβέρνηση αλλά και τον πρώην αφεντικό του, Νίκο Φίλη:

«Πιστεύω ότι, αν έδειξε κάτι η συνέντευξη στον Παπαχελά, είναι η ασυνέπεια του αρχιεπισκόπου. Άλλον Ιερώνυμο ξέραμε, άλλος μας προέκυψε. Ο σοβαρός και μετρημένος δίνει τη θέση του στον προβληματικό, που «αποκαλύπτει» ότι ο Καμμένος τού δήλωσε έτοιμος να ρίξει την κυβέρνηση, αν κ.λπ… Ή ότι το γραφείο του Τσίπρα άφησε σε τηλεφωνική τους επικοινωνία έκθετο τον Φίλη. Ενώ η μετριοπάθειά του δίνει τη θέση της σε διαπιστώσεις για αφελληνισμό και αποχριστιανισμό. Και πώς μου ήρθαν στο μυαλό, ακούγοντάς το τελευταίο, ο Καλός Σαμαρείτης και κάτι σακατεμένοι ψαράδες στο Πέραμα;»

Τι προκύπτει από τον πρόλογο αυτό; Αρχικά η έκπληξη που βίωσαν οι αριστεροί βαρώνοι που πίστεψαν πως μετά τη συνάντηση στου Μαξίμου ο Αρχιεπίσκοπος θα υπαναχωρούσε και θα μιλούσε λιγότερο. Προφανώς δεν έχουν κατανοήσει ούτε τη δύναμη αλλά ούτε και το ρόλο της Ελλαδικής Εκκλησίας στο δημόσιο βίο. Και συνεχίζει ο αρθρογράφος:

«Δυστυχώς, ο κ. Ιερώνυμος -του ζητώ συγγνώμη κι από αυτή τη θέση- είναι ένας προβληματικός άνθρωπος. Άλλα λέει το βράδυ, άλλα λέει το πρωί. Είναι ασυνεπής. Και το λέω αυτό ως δημοσιογράφος και πολίτης. Είναι ασυνεπής στις σχέσεις και στα λόγια του. Διότι, για το μουσουλμανικό τέμενος, παραδείγματος χάριν, το βράδυ έλεγε ότι συμφωνεί και ότι πρέπει να γίνει. Και το πρωί λέει ότι πρέπει να το αναβάλει η Πολιτεία, επικαλούμενος διάφορα προσχήματα, όπως ποιος θα το διοικεί ή ποιους κινδύνους περικλείουν οι διαφορές μεταξύ των μουσουλμάνων.

Είναι ασυνεπής, επίσης, διότι, ενώ επιτίθεται στον Φίλη για την υποτιθέμενη κριτική του στην Ιεραρχία, για τον Αμβρόσιο, που επιτίθεται με ανείπωτα λόγια και κατάρες στην κυβέρνηση και στον Φίλη προσωπικά -να σαπίσει το χέρι του!-, μόνο καλά λόγια έχει. Το πρόβλημά του είναι όχι όσα λέει, αλλά ο τρόπος που τα λέει! Δηλαδή, ένας υπουργός που τολμά να ασχοληθεί απέξω – απέξω με την ιστορία της Εκκλησίας είναι περίπου… εξορκιστέος. Ένας ιεράρχης, όμως, που καταριέται δημοσίως τους φανταστικούς εχθρούς της Εκκλησίας και του έθνους είναι άψογος. Δεν υπάρχει κάποια ασυνέπεια εδώ;»

Εκκινώντας από ένα διαφορετικό σημείο απ’ ότι ο Αρχιεπίσκοπος, ο αρθρογράφος βλέπει φανταστικούς εχθρούς και φανατικούς (ενώ στο κόμμα του δεν υπάρχουν) και φαίνεται πως είναι από κείνους που υποστηρίζουν την κατασκευή του μουσουλμανικού τεμένους χωρίς όρους. Είναι προφανές πως δεν έχει μπεί ποτέ σε Εκκλησία, αλλ’ ούτε και γνωρίζει τη μουσουλμανική φιλοσοφία ζωής.

Ευρισκόμενος δε σε εντεταλμένη αποστολή. φροντίζει να συνεχίζει στο ίδιο πνεύμα:

«Πιστεύω ότι, αν έδειξε κάτι η συνέντευξη στον Παπαχελά, είναι η ασυνέπεια του αρχιεπισκόπου. Άλλον Ιερώνυμο ξέραμε, άλλος μας προέκυψε. Ο σοβαρός και μετρημένος δίνει τη θέση του στον προβληματικό, που «αποκαλύπτει» ότι ο Καμμένος τού δήλωσε έτοιμος να ρίξει την κυβέρνηση, αν κ.λπ… Ή ότι το γραφείο του Τσίπρα άφησε σε τηλεφωνική τους επικοινωνία έκθετο τον Φίλη. Ενώ η μετριοπάθειά του δίνει τη θέση της σε διαπιστώσεις για αφελληνισμό και αποχριστιανισμό. Και πώς μου ήρθαν στο μυαλό, ακούγοντάς το τελευταίο, ο Καλός Σαμαρείτης και κάτι σακατεμένοι ψαράδες στο Πέραμα;

Γιατί άλλαξε τόσο θεαματικά απόψεις και συμπλέει με τους ακραίους της Ιεραρχίας είναι ένα ερώτημα που απασχολεί πολλούς. Ίσως λόγω συσχετισμών εντός της Ιεραρχίας. Ίσως λόγω της ωρίμανσής του -όσο ωριμάζουμε όλοι αλλάζουμε και όχι πάντα προς το καλύτερο. Ίσως και λόγω του ότι δεν μπορεί να ανεχτεί άθεους, ορκισμένους με πολιτικό όρκο, στην κυβέρνηση. Πού να ξέρεις. Ευτυχώς, τουλάχιστον, που δεν τον κινεί κάποιος αναχρονιστικός αντικομμουνισμός. Γιατί για τον κ. Κουτσούμπα και τη στάση του απέναντι στην Εκκλησία είπε τα καλύτερα λόγια…».

Ο επαπειλούμενος αποχριστιανισμός και αφελληνισμός που είναι προ των πυλών, όχι μόνο κατά τη γνώμη του Αρχιεπισκόπου αλλά και πολλών άλλων, δεν επιτρέπει στον Αρχιεπίσκοπο να είναι μετριοπαθής και συνάμα τον ψέγει γιατί είπε καλό λόγο για το ΚΚΕ. Τουλάχιστον αυτοί είναι σταθεροί στις γνώμες και τις απόψεις τους και δεν «το παίζουν» αριστεροί υπογράφοντας μνημόνια και εξαπατώντας τον Ελληνικό λαό.

Από την άλλη πλευρά, φαίνεται η έλλειψη στρατηγικής από τον Αρχιεπίσκοπο αλλά και η αδυναμία του να μεταφράσει σωστά τα σημεία των καιρών. Μάλλον η προχωρημένη ηλικία του αλλά και άλλες «περίεργες καταστάσεις» δεν τον αφήνουν να ασκήσει τα καθήκοντά του όπως πρέπει. Οι κακές συνήθειες και τα «παράξενα γούστα» δεν αποτελούν πρόκριμα για έναν θρησκευτικό ηγέτη, ειδικά σε τέτοιες περιόδους που ο λαός χρειάζεται δυναμικές προσωπικότητες και πνευματική καθοδήγηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ